Sisäisen viestinnän palvelut yhtenäistävät Kotipizza Groupin ravintolaketjujen johtamista

kotipizza group ketjuviestintä

Kotipizzan ja SC Softwaren yhteistyö on jatkunut Pizzanetin tiimoilta. Kotipizza Group -konsernin ravintolaketjuista nyt myös esimerkiksi nopeasti kasvavalla Social Burgerjointilla on käytössä oma sisäistä viestintää tehostava extranettinsä.

”SC Software rakensi vuonna 2017 Kotipizza-ketjulle Pizzanetin, joka on Kotipizza-yrittäjien keskitetty asiointipalvelu sekä ketjun ensisijainen sisäisen viestinnän kanava”, kertoo Kotipizza Groupin vastuullisuuspäällikkö Anna Rahikainen.

”Vuonna 2018 Pizzanetin pohjalta rakennettiin kullekin konsernin ravintolaketjulle oma vastaava palvelu, esimerkiksi Social Burgerjoint -ketjulle Burgernetti. Näiden asiointipalvelujen yhteisenä taustajärjestelmänä toimii niin ikään SC Softwaren rakentama franchisingketjun toiminnanohjausjärjestelmä”, Rahikainen jatkaa.

Vuorovaikutus lisääntynyt ketjuohjauksen, yritysten ja asiakkaiden välillä

Hankkeen liiketoiminnalliset tavoitteet ovat Rahikaisen mukaan saavutettu:

”Hankkeen tarkoituksena oli kehittää ja yhtenäistää franchisingketjujen johtamista ja operatiivisen toiminnan hallintaa sekä ketju- että ravintolatasolla. Tavoitteeseen on päästy. Extraneteillä on muun muassa tehostettu konseptin noudattamista, yrittäjien tyytyväisyyttä, tiedonkulkua ja muutosten jalkauttamista ketjuissa”, Rahikainen tiivistää.

”Asiointipalvelut ovat lisänneet vuorovaikutusta yrittäjien, ketjuohjauksen ja asiakkaiden välillä. Tärkeää on myös se, että yrittäjät saavat niistä työkaluja oman ravintolatoimintansa kehittämiseen. Esimerkiksi ravintoloiden asiakaspalautteiden hallinta on sujuvoitunut, mikä vahvistaa ketjun brändimielikuvaa ja myyntiä”, Rahikainen kuvailee.

Extranettien kehityksessä on kiinnitetty huomiota myös brändin yhtenäisyyteen.

”Kun sama järjestelmä palvelee monia ketjuja, niille jokaiselle ei tarvitse tehdä omaa ratkaisua. Keskitetty asiointipalvelu tuo ketjuille siten myös kustannussäästöjä”, kertoo SC Softwaren ratkaisuarkkitehti Heikki Kosonen. ”Kanavissa voidaan jakaa muun muassa ketjujen yhteisiä ohjeistuksia, markkinointikampanjatietoa ja uutisia. Myös asiakaspalautteen käsittely hoituu palvelun kautta”.

”Luodut tekniset ratkaisut ovat tukeneet liiketoiminnan kasvattamista ja johtamista”

Kotipizza Group on ollut tyytyväinen SC Softwaren asiakaslähtöiseen toimintamalliin.

”Kotipizza Group on tehnyt SC Softwaren kanssa pitkään yhteistyötä. Hankkeet on toteutettu tiiviillä aikataululla ja asiakkaiden toiveita kuunnellen. Yllättävät muutostarpeet on saatu ratkottua lennossa”, Rahikainen kehuu. ”Olemme erityisesti arvostaneet SC Softwaren ymmärrystä Kotipizza Groupin liiketoiminnasta sekä konsultoivaa lähestymistapaa, jossa parhaita ratkaisuja on pohdittu yhdessä – asiakkaan ”kielellä” ja näkökulmasta.

”Luodut tekniset ratkaisut ovat kokonaisuudessaan tukeneet konsernin ketjujen liiketoiminnan kasvattamista ja johtamista. Yhdessä nämä vaikutukset mahdollistavat osaltaan konsernin Brändien koti -strategian toteutumisen”, Rahikainen päättää.

Lue myös: Kotipizzalle rakennettiin franchisingketjun toiminnanohjausjärjestelmä

Lue myös: Kotipizza kehittää ketjuviestintää SC Softwaren ratkaisuin

Tutustu franchising-ratkaisuihin



Tiina Vestman

Vice President, Sales tiina.vestman@scsoftware.fi +358 50 561 4453

Ota yhteyttä tai varaa esittely!