Sidosryhmien hallinnan järjestelmä liikutti kyyneliin PAMilla

nainen pipo silmillä

Palvelualojen ammattiliitto PAMin järjestöpäällikkö purskahti helpotuksen kyyneliin nähdessään uuden sidosryhmien hallinnan järjestelmän. Työprosessi, joka oli aiemmin vienyt useilta henkilöiltä päiviä, on nyt automatisoitu helppokäyttöiseksi sovellukseksi. On tehty mahdolliseksi asioita, joista on haaveiltu vuosia.

Palvelualojen ammattiliitto kehittää omaa toimintaansa strategiansa mukaisesti lähemmäksi jäseniään. Yksi konkreettinen osa oli uusi sidosryhmien hallinnan tietojärjestelmä, jota käytetään myös PAMin järjestämistoiminnassa. SC Software toteutti PAMille organisaatiorekisteri-tuotteeseen pohjautuvan sidosryhmien hallinnanjärjestelmän käyttäjälähtöisen prosessinsa avulla. Tuloksena saatiin nappiin mennyt ratkaisu, joka helpotti työtä radikaalisti.

”Uusi sidosryhmien hallinnan työväline saatiin käyttöön juuri oivallisessa ajankohdassa, sillä uudistamme organisaatiotamme ja toimintaamme strategialähtöisesti”, kertoo PAMin talousjohtaja Jukka Mattila.

”Tämä prosessi on ollut erilainen ja tulokset nähdään nopeasti.” Jukka Mattila, talousjohtaja, PAM

Korkean tuottavuuden ohjelmistokehitys takaa nopean toimituksen

SC Softwaren toimintatapa on ainutlaatuinen koko toimialalla: toimitusprosessissa tilaaja pääsee oikeasti vaikuttamaan järjestelmätoteutuksen lopputulokseen. Tästä huolimatta toimitusprosessi on nopea, sillä automatisoidun sovelluskehityksen ansiosta valmista syntyy nopeasti ja järjestelmän käyttöönottoaikataulu pitää.

Tehokkaan toimituksen ohessa tilaaja pystyy koko ajan seuraamaan, missä vaiheessa projekti on menossa, ja raportoimaan tuloksista johdolle. Väärinkäsitykset, väärinmäärittelyt sekä yhteensopivuusongelmat jäävät lähes kokonaan pois, kun syntyvää järjestelmää pystytään yhdessä evaluoimaan koko toimitusprosessin ajan.

”Perinteisesti tietojärjestelmätoimituksissamme on ensin ollut määrittely, ja joskus sitten vuoden päästä olemme nähneet millainen ohjelma syntyi. Tämä prosessi on ollut erilainen ja tulokset nähdään nopeasti. Olimme alusta asti yhdessä määrittämässä sekä näkemässä, millainen järjestelmä meille rakentuu”, Mattila kuvailee.

”Turhan työn minimointi on työhyvinvointiteko”

Kenttätoiminnan saumaton tuki, ajantasainen näkymä sidosryhmiin ja järjestämiskampanjoihin sekä työprosessien uudistuminen ja automatisoituminen olivat uudistuksen konkreettiset hyödyt. Sidosryhmien hallinnan järjestelmän käyttäjät ovat olleet innostuneita ja sitoutuneita uuditukseen.

”On työhyvinvointiteko minimoida turha työ ja antaa asiantuntijoiden keskittyä heidän ydinosaamiseensa”, kommentoi PAMin tietohallintopäällikkö Tarja Rönkkö. ”Meille tärkeitä ovat sujuvat jäsenasiat ja kenttätyö. Henkilöstöresurssit ovat meillä, niin kuin monella muullakin järjestöllä, viety minimiin. Näin ollen työtä tukevien tietojärjestelmienkin pitää vapauttaa resursseja olennaiseen.”

”PAMin on helppo ponnistaa tästä eteenpäin: seuraava tavoitteemme on rakentaa jäsenille helppokäyttöinen itsepalvelukanava. Näin pääsemme kohti digitalisoituja jäsenpalveluja ja edelleen parantamaan toimintaamme”, Mattila päättää.

Tutustu organisaatiorekisteriin



Tiina Vestman

CEO / Myynti tiina.vestman[at]scsoftware.fi +358 50 561 4453

Ota yhteyttä tai varaa esittely!